Måndag och jag smet tidigare.

 
Första arbetsdagen då jag var tvungen att lämna sängen innan Mr Right som idag började sin 3 veckor långa semester. Det tog VERKLIGEN emot att lämna sängen 06:15 och se hur Mr Right sussade vidare bredvid mig i sängen. Jag smög upp och gjorde mig i ordning på 15 minuter innan jag pussade Mr Right på kinden och smög ut ur lägenheten.
 
Jag trodde knappt att det var måndag då jag vaknade imorse. Jag var obotligt trött (antar att bristen på semester tar ut sin rätt på mig) och då jag passerade ett av lunchställena där det i vanliga fall vid 06:45 brukar sitta en man och läsa tidningen och dricka kaffe, var tomt, blev jag ännu mer fundersam. Var de inte måndag?
 

Det var ovanligt lite människor ute överhuvudtaget. Knappt några bilar alls på vägen och väl framme på jobbet stod inte kollegas bil på parkeringen. Hon är alltid på jobbet innan mig men så alltså inte idag. Jag fick låsa upp jobbet och brygga morgonkaffet och en stund senare trillade kollegorna in en efter en.
 
Då Mr Right som sagt var är ledig nu så unnade jag mig att sluta 14:20 istället för 16:00. Att sluta ca 2 timmar i förväg förlängde inte bara dagen/kvällen med Mr Right, det gjorde även att vi hann med en långpromenad till Mariebergsskogen (där vi tittade på djuren) och Orrholmen.

Skriv en kommentar