Premiärtur på cykeln i Karlstad.

 
Märkligt väder. Ena sekunden skiner solen från en klarblå himmel, för att i nästa sekund spöregna. Jag gillar kontraster men detta känns nästan löjligt!
 
Dagen har spenderats väl. Direkt efter frukosten tog vi V50 till Biltema där vi köpte bland annat spisbränsle, en cykelkorg och belysning till min cykel. Efter Biltema fortsatte vi till Plantagen där jag fick tag i blomjord och tre vita plastkrukor av modell större som tomatplantorna ska kunna växa i. Väl hemma igen åt vi lunch innan vi började montera gårdagens inköpta lampa. Rättare sagt, Mr Right monterade lampan och jag planterade om tomatplantorna :)
 
Framåt tre-tiden bestämde vi oss för att cykla ut till svärföräldrarna för lite middag och umgänge. Jag som inte cyklat på en vanlig cykel (läs; spinningcykel cyklar jag på två gånger i veckan) på typ 15(?) år kände mig lätt ringrostig då jag hoppade upp på cykeln och började trampa. Det märktes direkt att cykeln inte använts på länge då det var dåligt med luft i däcken så första stoppet fick bli på torget där kommunen ställt ut en cykelpump.
 
Vidare genom stan och längs den fina cykelvägen som går hela vägen hem till svärföräldrarna. Jag skulle uppskatta att cykelfärden kanske tog 20 minuter och Mr Right som har en lite flashigare cykel än mig kunde med den digitala hastighetsmätaren på se att vi snittade 20 km/h. Rätt bra för första cykelturen va?
 
Hos svärföräldrarna bjöds det på grillat och kaffe innan det blev dags för oss att cykla tillbaka hemåt. Med ett kort stopp på Mr Right´s jobb så tog hemfärden ca 30 minuter och vi räknade ut att första turen blev ca 1,4 mil lång.
 
Jag fick helt klart blodad tand för cykelturer i Karlstad så vi får se vart det bär av nästa gång.

Skriv en kommentar