Semesterdag utan sovmorgon.

 
Igår frågade kollegan hur jag ville ha det imorgon (läs; idag). Eftersom jag fortfarande är så pass ny på jobbet så ville hon gärna finnas där för mig men då hon är ledig på onsdagarna så blev det problem. "Kan du tänka dig att ta en semesterdag imorgon eller du kanske vill spara dom till i höst?". Jag tog genast beslutet att vara ledig idag då Mr Right har semester.
 
Planen var att vi skulle sova tills vi självmant vaknade. Jag skulle med andra ord slippa gå upp nollsexfemton och istället kunna sova tills kroppen var rejält utvilad. Vid sju vaknade jag första gången. Då spöregnade det så häftigt att smattret mot taket väckte mig ur min dvala. När jag gått upp och konstaterat att palmerna på terassen stod hyfsat säkert under tak så kröp jag ner i sängen igen och somnade om för att någon timme senare bli väckt av min (fd) hyresvärd. Han undrade om det var okej att han visade min (fd) lägenhet i Stockholm för spekulanter. Självklart var det de och jag hänvisade honom till det jag sagt då han besiktigade min lägenhet inför utflytt - "Jag hänger nycklarna i koppen så kan ni visa lägenheten när det passar er och dom, eftersom jag kommer vara i Karlstad from nästa vecka".
 
När jag väl vaknat en andra gång är det lönlöst att försöka somna om. Det går bara inte. Så jag klev upp, tog en dusch, fixade frukost och sen gav vi oss av till Jula för att köpa en myggdödare (läs; lampa). När mygglampan var inköpt så satte vi av mot nästa mål - Kronoparkens vattentorn. Karlstad kommun har under sommaren visning av vattentornet vilket innebär att du som besökare får ta del av en utställning om vattnet, föroreningar och även självklart gå upp i tornet. Mr Right och jag gick dom 234 trappstegen som det var upp till toppen av tornet och väl där uppe hade vi en helt fantastisk utsikt! Väl värt ett besök.
 
 
Efter vattentornet tog vi en salladslunch vid strandkanten ute på Skutberget innan Mr Right frågade mig om jag ville se Lundsbergs skola. Självklart var jag nyfiken på internatskolan som på senare tid mest gjort sig kända för alla skandaler. Skolan ligger inte så jättelångt från Karlstad och miljön är vacker men på något sätt samtidigt kuslig. Hela skolan får mig att tänka på filmen "Ondskan".

Skriv en kommentar