Söndag och mamma bjuder på en drink.

 
Söndag och jag har tillbringat i stort sett hela dagen ute i solen. Antingens slappandes i en solstol eller gåendes en promenad med mamma och syrran, eller grillandes lite fläsk- och oxfilé (det blev kvällens middag tillsammans med lite färskpotatis och rostade grönsaker).
 
Lagom till grillningen blandade mamma ihop en varsin somrig drink till oss. En variant av strawberry daiquiri. Annorlunda men god!
 
 
Efter middagen bestämde jag mig för att det var dags att röra på fläsket så jag tog på mig löparskorna och lånade syrrans MP3-spelare och gav mig av ut på en 30 minuters intervallträning. Varvade 2 minuters rask gång med 2 minuters löpning. Skönt och verkligen tidseffektivt!
 
Jag tänker försöka köra denna intervallträning imorgon måndag och sedan på onsdagkväll, fast då får det bli ganska sent då jag och syrran först ska hem till mormor och morfar på middag. Tisdag blir det ingen intervallträning då jag ska till gymmet för 45 minuters spinning och samma sak gäller torsdagen. Fredag blir en vilodag då jag efter jobbet ska sätta mig i bilen och köra till Karlstad. Jag längtar till Karlstad (eller snarare till/efter Mr Right) samtidigt som jag inte vill lämna varken jobbet, kollegorna eller familjen här hemma i Stockholm. Dilemma deluxe!

Skriv en kommentar