Tetris med två fotöljer.

Igår kväll, efter den goda grillmiddagen, satte jag och syrran av mot Sköndal. Första anhalten var hemma hos moster och morbror för att hämta upp två fotöljer som jag och Mr Right skulle köpa. Eftersom Mr Right har V50 och jag kör runt i Skruttis (Saaben) så gick inte riktigt fotöljerna in utan vi (syrran och jag) ställde oss på parkeringsplatsen och med assistans från moster och morbror lyckades vi skruva ner fotöljerna till lite mindre delar.  När fotöljerna var lite behändigare storlek så började jag och moster pussla (snarare spela tetris) in fotöljerna i bilen. Det gick efter lite trixande bra och vi kunde åka vidare till kusinens 24 års fest.
 
Eftersom vi hade hämtat upp fotöljerna och eftersom jag körde så höll jag mig nykter. Jag drack sodastream vatten hela kvällen men hade minst lika kul för det. Jag till och med lät bli både mammas lördagsgodis och kusinens alla goda ostar, kex och andra tillbehör. Duktiga mig!
 
Festen var trevlig. Bra musik och bra sällskap. Som alltid. Jag gillar lättsnackade folk där tystnaden aldrig uppstår och precis en sådan kväll och natt fick vi. Syrran och jag var hemma hos mamma och pappa igen strax innan 01 vilket kändes väldigt lagom eftersom jag varit ute två kvällar i rad.
 
 

Skriv en kommentar