9 dagar senare.

Så var 9 arbetsdagar på nya jobbet förbi, tidrapporten inlämnad (jag har gått på timmar under den här tiden men from i juli så är jag tillsvidareanställd) och jag har fått en alldeles egen nyckel så att jag kan komma och gå som jag vill, när jag vill. Great!

Upplärningen har varit intensiv. Intressant och omväxlande. Jag har lärt mig mycket. Inte bara stora delar av min kommande tjänst med alla dess arbetsuppgifter, jag har även lärt mig vägen till och från jobbet och dessutom lärt känna mina nya kollegor om än ytligt. Jag har varit sjuuukt trött! Förmodligen för att jag suttit i bilen samma tid som jag i normala fall blir väckt av väckarklockan men jag antar att det är något som kommer ge sig med tiden, eller också kommer jag ge efter tröttheten och bege mig till jobbet senare. Vi får se.

Efter jobbet hämtade jag upp syrran som fick agera smakråd då jag skulle åka och titta på en soffa som jag och Mr Right fattat tycke för på Mio. Soffan var jättefin på internet och även fin när vi väl såg den på plats men 304 cm bred är i mitt (och syrrans) tycke lite för brett. Visst får det plats, men då tror jag att vardagsrummet kommer kännas litet och det vill jag inte gärna. Så besviken över att soffan inte var en 10 poängare provsatt jag och syrran varenda soffa som Mio har att erbjuda och jag är inte helt övertygad om att det är en soffa från Mio som kommer få följa med hem en vacker dag.

Just nu sitter jag och väntar in Mr Right som ännu arbetar. Vad kvällen har att bjuda på återstår att se. Imorgon ska jag i alla fall packa för att så småningom åka till Stockholm.

Skriv en kommentar