Avtackad, fast ännu slutar jag inte!

Så kom då dagen som jag fruktat lite, dagen då kollegorna skulle tacka av mig. Kan tyckas lite märkligt att tacka av någon nästan fyra veckor innan sista arbetsdagen men chefen ville att så många som möjligt skulle få en chans att vara med. Det som gjorde min avtackning ännu märkligare var att min efterträdare arbetade sin absolut första dag hos "oss" och "tvingades" höra på chefens fina tal till mig. Talet var både underhållande och rörande - så mycket fina saker har nog aldrig en chef sagt om mig innan!

Av förvaltningen fick jag boken om Stockholm, en bok som jag vet att chefen brukar ge till personer som slutar. När han sedan tog fram ytterligare ett paket så blev jag rejält förvånad! Det andra paketet innehöll en helt otroligt fin glasvas föreställande konturena av Botkyrka kommun. Vasen ser ut att kunna vara en Iittala vas men så är inte fallet. Utöver detta fick jag en vacker ljusrosa orkidé i en vit söt kruka. Jag kände mig lätt generad och oerhört uppskattad och uppvaktad/avtackad och då en av mina absolut bästa kollegor tog över presentutdelandet efter chefen så blev jag lätt tårögd. Mina helt fantastiska kollegor hade samlat ihop till en jättegod fransk(?) parfym och en champagneflaska. Så himla gulligt!

Jag fick mer saker än jag själv klarade av att bära hem så mamma fick hämta upp mig på jobbet, vilket resulterade i att vi till och med hann med ett spinningpass på kvällskvisten :)

Skriv en kommentar