Nu har han gått & direkt kom saknaden.

Mr Right jobbar idag. Nio till fyra och sen ska han och några kollegor sitta på våran terass och umgås. Själv ska jag packa för att sedan, i sällskap av syrran och hennes vän, köra till Stockholm för fyra veckors jobb.

Mr Right´s klocka ringde redan sju imorse, men han gick inte upp för det. Morgontrött som han är så låg han och drog sig medan jag kokade ägg, fixade kaffe, juice och bröd med pålägg. Till och med en liten skål med vaniljyoghurt. Att äta frukost ihop även då Mr Right ska jobba är trevligt och som Mr Right själv sa "Så här borde man börja varje helg, gå upp tidigt ta en promenad och äta frukost. Dagen blir längre."

Jag ska snart resa mig från soffan och sätta fart. Har dock ingen som helst aning om vad jag ska packa ner, vad jag behöver ha med mig för att känna att jag klarar mig kläder- och skormässigt hos mamma och pappa i fyra veckor. Den här helgen kommer jag och Mr Right inte umgås eftersom jag åker till Stockholm idag, nästa helg har Mr Right firmafest och jag ska fira min kusin som fyller år och helgen därpå är det midsommar och då kommer Mr Right till Stockholm och mig. Helgen därpå tänker jag åka hem till Karlstad för jag känner redan nu att saknaden kommer bli alldeles för stor. Inte bara saknaden av Mr Right utan även våran lägenhet. Sen är det bara en arbetsvecka kvar tills jag åker hem till Karlstad.

Nog pratat om resorna fram och tillbaka, dags att sätta fart med packandet - klockan tickar...

Skriv en kommentar