Sol, vind och vatten!

I fredags då Mr Right hämtade mig efter afterworken som jag hade med jobbet så sken solen och kvällen var riktigt fin. Vi grillade och satt ute på mamma och pappas baksida, visserligen med intravärmare och terassvärmare på, men ändå, ute, tills EM-matchen mellan Sverige och England började. Sverige förlorade mot England och i och med det så var våra chanser att ta hem en medalj i EM avslutade så det fanns inte mycket mer å göra än att gå och lägga sig.

Igår, lördag, då Mr Right och jag vaknade såg vädret rätt hyfsat ut men vi hann inte mer än äta frukost förrän det började regna och så fortsatte vädret fram tills kvällen. Vädret gjorde inte så jättemycket då Mr Right och jag tillbringade ett par timmar i Skärholmen Centrum, på jakt efter bland annat ett par nya Lacoste skor till Mr Right. När vi efter lite om och men tillslut fick tag på ett par skor så fortsatte shoppinglyckan för Mr Right´s del och vi lämnade Skärholmen med både skor, strumpor, ett par shorts och en skjorta.

Väl hemma hos mamma och pappa igen fortsatte vädret att vräka ner medan vi gjorde oss i ordning för att vid halv fyra åka till min kusin i Sköndal. Det vaknades släktkalas då kusinen fyllt år på fredagen. I Sköndal bjöds det på ost- och skinksallad och efter det fick vi hemmagjord jordgubbstårta med kaffe - mums! När Mr Right och jag vid sju-tiden lämnade kalaset så sken solen och vi satte av hemåt för att hämta upp Daniel. Vi bestämde oss för att testa den öppna ranchen som Grödinge golf har och stack dit. Mr Right var sugen på att slå ett par bollar och frågade mig om inte jag också ville testa. Jag kan säga så mycket som att jag inte tänker ställa mig på en ranch igen förrän Mr Right har visat mig åtskilliga gånger hur jag ska svinga klubban! :)

Idag, söndag, var inte vädret mycket bättre då vi vaknade. Regnet slog som spön i marken men mamma och pappa trotsade vädret och åkte till Plantagen. Mr Right och jag ägnade istället förmiddagen åt att parkera om bilarna. Skruttis bytte plats med V50 som Mr Right skulle ta hem till Karlstad. När bilarna var omparkerade och vi var näst in till genomblöta så gick vi in och värmde oss en stund innan mamma och pappa kom hem. Vi åt en lunch tillsammans och någon gång under lunchen så slutade regnet tvärt och solen tittade fram precis innan Mr Right satte sig i bilen och började köra hem till karlstad. Perfekt!

Vädret var så fint att jag och mamma bestämde oss för att ta en promenad och väl hemma igen kröp vi upp i en varsin fotölj och tittade på filmen "Nobels testamente" när det helt plötsligt började spöregna igen. Märkligt nog slutade det igen lika snabbt som det kom och nu går solen sakta ner från en klarblå himmel. Märkligt väder eller är det bara den svenska sommaren som gör sig påmind?

Skriv en kommentar