Stenskott och laglöshet.

Det är farligt (för bilen) att köra till jobbet. På vägen till jobbet varnar vägverket(?) för sprättande stenar på två av tre ställen och första dagen då jag körde till jobbet så fick jag eller rättare sagt bilen smaka på bilen framför stenkastande. Tur i oturen tog de två stenar som träffade bilen i framrutan. I förrgår då jag körde till jobbet så kom inte en sten studsandes från bilen framför utan en svart liten fågel, stor som min knytnäve.

Idag då jag körde till jobbet så kom en liten Toyota Yais Verso upp bakom mig. I bilen satt en äldre man och tillslut låg han så nära mig att jag knappt såg bilens framlyktor. Herregud det var 90 väg och ändå kände han sig tvungen att pressa på bakifrån. Rätt som det var såg jag hur mannen började vingla ut i väggrenen och tänkte försöka köra om mig på insidan. LÄSKIGT!

Vägen till jobbet är bra och fin men många förare beter sig som att dom är i ett laglöst land där inga som helst trafikregler existerar. Kör dom inte för fort så kör dom om på vansinniga ställen. Kör dom inte om på vansinniga ställen så beter dom sig så underligt att jag undrar hur dom kunde få körkort första gången. Så vitt jag vet ska det finnas en polisstation i stan fast jag har aldrig sett någon polis...

Skriv en kommentar