Systermys och våfflor.

Måndag och det är en vecka sedan jag bloggade. Dåliga jag, fast jag har haft annat för mig. Annat. Viktigare. Och livet är fullt av prioriteringar.

Helgen har spenderats i Karlstad, delvis med syster yster. I fredags efter jobbet slappade vi hos Mr Right´s bror tillsammans med deras gemensamma vän K. Vi slötittade lite på SVT 1´s program "På minuten (eller minuten?)" och diskuterade hur man bäst gör appar. Vi tog med oss Milou dit och han stormtrivdes! :)

På lördagen vaknade jag rätt tidigt. Har haft svårt att sova på sistone. Efter frukosten bestämde jag och syrran att vi skulle ses vid halv tolv och tiden dit gick fort. Jag och Mr Right tog Skruttis in till stan och mötte upp syrran hemma hos henne innan vi begav oss av ut på stan. Efter lite fönstershopping så började det kurra i magen så vi gick till lunchstället Vero där jag och syrran åt en varsin ceasarsallad och Mr Right fick en jättegod fisk- och skaldjurssoppa.

När lunchen var avklarad fortsatte vi ut i lördagsvimmlet och mötte upp Mr Right´s bror. Jag och syrran fick lite egen tid och Mr Right och brorsan fick sin tid. Jag och syrran sprang in i lite olika affärer och på Carlings fann vi båda två jeansleggings som vi köpte. Efter ytterligare några timmar tyckte vi alla att det var dags för en fikapause och vi satte oss på Wayne´s coffee. Jag som har tagit på mig ett godis-och-socker-m.m-löfte beställde in en latte med hasselnötsmak. Ingenting annat. Men jag blev bra suktad av syrrans gigantiska kaka och Mr Right´s brors chokladboll.

Kvällen tillbringades med en bastu följt av middag och soffmys framför Melodifestival finalen. Loreen vann inte helt otippat mot Danny och ingen var gladare än jag då Loreen varit min favorit sedan första deltävlingen :)

Söndagen var dagen då vi skulle åka hem till Stockholm igen men innan dess tog vi en tripp hem till Mr Right´s moster och ingifta morbror tillsammans med Mr Right´s föräldrar. Där bjöds det på våfflor och kaffe - gott! Hemresan kändes inte lika jobbig som den annars kan göra och halvvägs, i Lindesberg, stannade vi och handlade på en "dollar store". Butiken var lite som ÖB fast bättre saker och framför allt, om möjligt, ännu bättre priser!

Skriv en kommentar