F som i fisk (och franskt)!

Igår på dagen arbetade Mr Right och efter hans förslag så körde jag honom till jobbet, vilket innebar att jag hade bilen och inte var "låst" till lägenheten. Detta ledde i sin tur till att jag, bara en stund efter klockan 10, när IKEA öppnade, var där och handlade nya kuddar, två uppsättningar med lakarn, ett nytt påslakarnsett och massa massa ljus av olika sorter.

Vid 15:30 åkte jag till Mr Right´s jobb och hämtade upp honom och väl hemma påbörjades förberedelserna inför kvällens middag med mina föräldrar. Mr Right och jag hade bestämt oss för att bjuda på Mr Right´s (enligt mig) specialite Moul marinière till förrätt och lax i folie med bakpotatis till varmrätt.

När klockan var 18:00 så kom mamma och pappa och vi slog oss inte långt därefter till bords. Musslorna var som vanligt helt fantastiska och regnbågslaxen smälte i munnen tillsammans med det vita vinet, citronen och alla örter den legat i. Efter maten blev det en slät kopp kaffe och en nöt- och choklad kaka framför Melodifestivalens 2:a chans!

Skriv en kommentar