Ingen bra första arbetsdag.

Efter tre dagars ledighet tog det emot att gå upp tidigt och dessutom börja första arbetsdagen med att åka kommunalt in till stan för ett möte med projektet som jag är med i. Det positiva med första arbetsdagen var att det var en torsdag och att jag hade varit smart och tagit hem jobbmobilen då jag lämnade jobbet på fredagen.

Det negativa var att jag litande blint på det som stod i jobbmobilens kalender och åkte till Söder. Jag var ute i god tid så 08:30 kliver jag in, slår mig till ro och är nöjd med att vara ute 30 minuter innan avsatt tid. När klockan är 08:40 så börjar jag känna att något inte står helt rätt till, ingen av dom andra deltagarna som i vanliga fall brukar komma hyfsat tidigt hade kommit. Jag gick ut till tjejen i receptionen och efter 10 minuter inser jag att mötet som jag trodde skulle vara på Söder egentligen är vid Globen. Sagt å gjort jag fick stressa på höga klackar till tunnelbanan vid Medborgarplatsen och väl framme vid Gullmarsplan så fick jag gå-springa till kontoret vid Globen och jag kom in och satte mig runt mötesbordet PRICK 09:00. Check!

Skriv en kommentar