Måndag.

Måndag och en händelserik helg avlöser sig med en om möjligt lika händelserik vecka.

Måndagar innebär att jag jobbar sent. Sent som i halv sju. Måndagar är inte direkt veckans favoritdag då måndagar ofta innebär att jag fått massa att göra. Massor av mail att besvara. Massor av fakturor. Massor av uppgifter, problem, att lösa. Det är i och för sig kul, men på måndagar är jag, trots att jag precis varit ledig, alltid ofantligt trött och då känns halv sju sent och jobbigt.

Idag sprang tiden iväg i högen av fakturor och obesvarade mail. Jag hann med en lunch och två fikastunder, en på morgonen och en på eftermiddagen. I vanliga fall har vi även en fikastund på kvällen då vi jobbar sent men den lyckades jag glömma bort i allt arbete. Det gjorde inte så mycket att jag missade fikat för helt plötsligt visade klockan att det var dags för mig att bege mig av hem och här ligger jag nu, på rygg i soffan med Macen i mitt knä. Mr Right spelar sitt senaste i raden köpta playstationspel "Need for Speed - The Run".

Skriv en kommentar