Vad har hänt med Farsta Centrum?!

Igår efter att jag hämtat upp Mr Right på jobbet så åkte vi en sväng till Farsta Centrum för att bland annat växla pengar. Vi bestämde oss för att växla in 3000 kr till pund då det känns smidigast att använda kontanter när vi ska köpa bland annat tre dagars kort till t-banan och en massa inträden. Dessutom känns det bättre att ha med sig för mycket kontanter än att känna sig låst till att inte kunna göra precis vad vi vill under de fyra dagarna som vi kommer vara i London.

Efter att pengarna var växlade tog vi en snabbfika på Espresso house och då slog det mig att Farsta Centrum omvandlats från ett fräscht och omtyckt centrum till ett daghem för pundare. I var och varannat hörn stod det en alkis och grälade med sin alkis polare och ordningsvakter och polis cirkulerade titt som tätt runt i centrumet för att hålla allt under kontroll. Efter fikat fortsatte vi runt i ett par butiker tills Mr Right hittade det han var på jakt efter, ett par skjortor och två t-shirts. Sen blev det dags att leta födelsedagspresent till pappa som fyller år idag.

När vi var klara med allt och var på väg tillbaka till bilen så ville Mr Right stanna till på Systembolaget för att köpa med sig ett par öl till kvällens middag men döm om våran förvåning när Systembolaget var flyttat från platsen där det tidigare låg. Ingen skylt med "Vi finns numera..." syntes men eftersom det som sagt var överhängande med pundare i Farsta Centrum så behövde vi bara följa alla de systemkassar som folk gick runt med för att hitta oss till den nya, undangömda platsen. Förmodligen har Systembolaget fått flytta längst ner i källaren, längst in, av just den orsaken som jag tidigare nämnt, pundarna.

Igår kväll var mamma och pappa bjudna på fest i Segeltorp och eftersom jag fortfarande kör min egna lilla detox och eftersom jag och Mr Right inte hade något bättre för oss så var jag deras chafför för kvällen. Jag kom i säng någon gång vid halv två och vaknade inte förän nio imorse. Skönt!

Skriv en kommentar