Vi överlevde!

Så kom då dagen som jag med skräckblandad förtjusning lite smått fruktat för. Dagen då Vasaloppet skulle gå av stapeln. Klockan ringde första gången vid 06 men jag bad Mr Right stänga av den, tok för tidigt att kliva upp på en söndag om man inte måste och måste, jag det behövde vi faktiskt inte.

Jag hade ställt min väckarklocka på 06:45 men gick självmant upp ur sängen redan 06:17 efter att ha försökt somna om men inte lyckats. Satte äggen på spisen och började fixa frukost innan jag väckte Mr Right. Klockan 07:30 klev vi ombytta och faktiskt rätt taggade, in på gymmet. Vi valde med omsorg ut en varsin spinningcykel och ställde in alla inställningar i god tid innan själva spinningpasset började. Instruktören hade med omsorg valt ut 4 timmars musik som spelades på hög volym under hela passet samtidigt som vi såg på Vasaloppet på projektor.

30 minuter kändes som knappt en kvart och allt såg ljust ut men så efter ca 1,5 timme började både jag och Mr Right få rejält ont i rumpan (Varför gör dom spinningcyklar/sadlar så obekväma?!) och det tog helt enkelt emot. Redan innan vi kom till gymmet så hade vi sagt till oss själva att 2 timmar borde vi orka med och klara men att allt över det bara var en bonus. När vi cyklat exakt 2 timmar så klev jag och Mr Right av cyklarna för att snabbt fylla på vattenflaskorna med vatten, få i oss en varsin mugg med blåbärssoppa och jag plockade även med mig en banan in till cykeln.

När 2,5 timme hade gått bestämde vi oss för att kämpa tills vi nått 3 timmar men då tiden var inne så frågade jag Mr Right och vi skulle kliva av eller fortsätta dom ca 45 minuter som vi fått höra att det skulle ta för den troliga vinnaren av Vasaloppet att ta sig i mål, då sa Mr Right "Nu kör vi!" och det var precis vad vi gjorde! :)

Efter 3 timmar och 38 minuter gick så äntligen vinnaren av Vasaloppet 2012 i mål och vi applåderade och nu trodde Mr Right och jag att vi äntligen skulle få kliva av den obekväma sadeln men precis då vi började släppa upp motstånd på cykeln så sa instruktören att han gjort en speciallåt på 5 minuter som han undrade om vi alla ville avsluta med. Alla skrek i kör JAAA!!! varpå ja och Mr Right blev kvar på spinningcykeln i ytterligare 5 minuter.

Då vi 12-nånting kom hem från gymmet var vi rejält ömma framför allt i rumpan. Då vi båda duschat bestämde vi oss för att vi var för trötta för att laga lunch och bestämde oss istället för att åka till Heron City för lunch/middag och bio. Så sagt å gjort, vid 13-tiden åkte vi och åt en jättegod och rätt så nyttig lunch på Amazonas och vid 15:00 började filmen "Hamilton i nationens intresse".

Nu ligger vi i en varsin ände av soffan och känner oss nöjda med dagen. Det ska bli spännande å se hur man mår imorgon ;)

Skriv en kommentar