Det närmar sig...

Nästa lördag vid den här tiden kommer vi vara i Karlstad och då är jag officiellt Karlstadbo. Adressändringen gjorde jag igår och jag satte datumet för adressändringen till den 25 maj, sen att vi flyttar först den 26 maj, dagen efter, ser jag som en bagatell.

Idag har vi fixat ytterligare saker inför flytten. Mitt riktiga vindsförråd där jag har min riktiga lägenhet, har rensats på "skit". Ett helt fullt släp fylldes med saker innan vi åkte till SRV och sorterade var sak på sin plats och slängde. Innan dess hjälptes stålmännen Mr Right och Daniel åt att bära ner syrrans gigantiska soffa tre trappor och på släpvagnen som vi snällt fått låna. Väl hemma hos m&p, där soffan ska få vara magisinerad två år till så bar killarna upp soffan på övervåningen och stuvade in den i mitt gamla flickrum.

När allt var fixat körde vi ut till Eldtomta café där jag bjöd på lättare lunch och glass. Väl hemma igen blev det lite balkong häng ett par timmar innan Mr Right kläckte idéen att vi skulle flytta madrassen, inte själva sängen, in till vardagrummet för att på så sätt ha ytterligare ett rum (tillsammans med det redan näst in till tomma köket) klart för flyttstädning. Riktig compact living att ha både det lilla cafébordet som i vanliga fall brukar stå ute på balkongen och madrassen i ett och samma rum samtidigt är det rätt perfekt för har man bott en vecka såhär i röran så kan man inte annat än längta tills vi lever ett flyttkartong-packa-upp-liv i Karlstad.

Kvällen har spenderats hos m&p med grillning tillsammans med m&p´s vänner från Småland. Mycket trevligt och gott. Nu ska jag och Mr Right runda av kvällen med en film och imorgon bär det av in till stan för lite stadsvandring, caféhäng och kanske lite shopping! :)

Skriv en kommentar