Fail gånger 2!

Fail 1: Igår var det så dags för dagen då jag återigen skulle få träffa min favorit Susanna för en lunch på stan. Planeringen hade kanske inte varit den mest noggranna men vi skulle i alla fall ses någonstans i stan för en lunch klockan 13:00. Eftersom Mr Right jobbade igår så drog jag mig inte särskilt länge i sängen utan gick upp i hyfsat god tid och lyckades därför med att ta en promenad hem till m&p innan det var dags för mig att åka in till stan.

När klockan var 12:16 gick jag till busshållplatsen men på vägen dit hör jag ljudet av en buss som närmar sig (detta är i alla fall vad jag tror) så jag springer på små klackar allt vad jag kan och då jag kommer fram till busshållplatsen möts jag av en annan kvinna som sprungit från andra hållet. Vi står båda två och kippar efter andan samtidigt som vi ser hur bussen försvinner runt hörnet. Bussen har alltså avgått innan utsatt tid som egentligen var 12:19. SUCK!

Nästa buss går enligt den digitala tavlan först om 30 minuter då torsdagen är röd dag och räknas som söndag. DUBBEL SUCK! Jag går argt tillbaka hem till m&p och berättar vad som hänt och mamma berättar att det inte tillhör ovanligheterna att bussarna går innan utsatt tid, vilket dom självklart inte får men men. Jag ringer och försöker få tag på Susanna och efter två försök skickar jag iväg ett sms och berättar vad som hänt. Efter en stund ringer Susanna upp mig och vi bestämmer efter lite dividerande att det blir lite väl sent att äta lunch efter klockan 14 och att vi istället ska ses på måndag.

Fail 2: Eftersom Mr Right jobbade även idag och jag varit ensam hemma sedan i onsdags vid 12:00 så bestämde jag mig idag för att vara den söta flickvännen som uppvaktar sin fästman på hans jobb. Sagt å gjort, jag åkte förbi den lokala ICA affären och köpte lite fikabröd plus en godispåse som Mr Right och hans kollega Micke skulle få dela på. Fikabrödet skulle lätt räcka till alla som jobbade. Nöjd med min lilla överraskningsidé satte jag mig i bilen och började köra mot Mr Right´s jobb då han plötsligt ringer och talar om att han stuckit från jobbet och nu alltså sitter i bilen på väg hem till mig.

Hela min överraskning gick alltså till spillo men jag antar att det är tanken som räknas... Någon som är sugen på fikabröd? ;)

Skriv en kommentar