Kan en helg vara för lång?

Vilken konstig vecka denna vecka har varit och är. Eftersom vi var lediga både måndag och tisdag så förstod jag inte i igår att jag skulle gå till jobbet, då det kändes som söndag. Men vi tar allt i rätt ordning.

I fredags hämtade mamma upp mig utanför jobbet i sällskap av mormor och morfar (m&m). Vi åkte direkt hem till lägenheten och medan jag skramlade fram något som i alla fall skulle kunna likna kaffekoppar ur skåpen så började mormor öppna det ena fönstret i vardagsrummet. Orsaken till besöket var dels att jag skulle få bjuda på en kopp kaffe och mina hemgjorda chokladbollar men även att mormor och jag tillsammans skulle laga persiennerna i vardagsrummet. När kaffet var uppdrucket och chokladbollarna ätna så satte vi igång. Första fönstret gick galant - (vilken persienn-expert mormor är!) så vi fortsatte med nästa och vips så hade vi fixat så gott som varenda persienn i hela lägenheten. Fräscht!

När allt var fixat så fick jag chansen att visa mormor min och Mr Right´s blivande lägenhet på iPaden och mormor verkade tycka att lägenheten var fin. Kvällen gick sedan i lugnets tecken och på lördagen vaknade Mr Right och jag i svinottan då Mr Right var tvungen att arbeta och jag lovat att köra honom till jobbet. 07:05 satt jag trött men vaken i m&p´s kök och läste DN och efter en stund vaknade mamma och vi åt frukost tillsammans. Förmiddagen tillbringades sedan med att åka och slänga sopor på SRV-stationen och väl hemma igen tog mamma och jag en promenad innan det var dags för lunch.

Mr Right skulle bli inofficiellt avtackad av sina kollegor efter jobbet så jag hade lovat att hämta honom på kvällen och m&p hade bokat bord på Oyster bar och då tyckte jag att det var synd att en av dom skulle vara tvungen att köra, varpå jag bestämde att jag både skulle köra dom till restaurangen och hämta dom när dom önskade. Sagt å gjort, eftermiddagen slappade jag och mamma till en Arne Dahl-film och sen var det dags för m&p att dressa om inför kvällens middag. När jag kört in och lämnat m&p utanför restaurangen återvände jag hemåt och hann inte mycket mer än att få i mig några tuggor mat och se första frågan i "Smartare än en 5:e klassare" innan mobilen pep till och det var dags för mig att vända om in till stan och hämta m&p.

På tillbaka vägen, hemåt, bestämdes det att jag skulle följa med m&p hem och vänta där på att Mr Right skulle höra av sig. Vid 23-tiden åkte jag åter in till stan och hämtade Mr Right och en kvinnlig kollega som vi körde hem.

Söndagen sniglade sig fram och Mr Right och jag bestämde oss för att åka till Bauhaus och Hornbach för att titta på någonting, vad som helst, för att få tiden att gå. Orsaken till rastlösheten och tristessen berodde nog delvis, eller i rätt hög utsträckning på att vi på måndagen skulle åka till Bilia Haga Norra och hämta nya bilen! På söndageftermiddag kom Daniel förbi och hjälpte oss bygga upp våran nya lägenhet i ett 3D-program som vi har på MacBooken och tillslut blev det äntligen måndag och det var dags att åka och hämta nya bilen.

Klockan 10:00 var det bestämt att vi skulle möta säljaren på Bilia men eftersom vi var osäkra på köerna så kom vi dit redan 09:30. Vi möttes direkt av säljaren och fick följa med ner till leveranshallen där våran bil inte syntes till. När alla formaliteter var avklarade och vi fått en "Lycka till med nya bilen" -påse innehållandes en söt blomma så gick vi mot alla nya parkerade bilar och säljaren frågade om jag kunde tänka mig att hjälpa till att täcka av bilen. Då förstod jag att våran bil stod inslagen i ett skynke och jag hjälpte jättegärna till att klä av bilen sitt rekondtäcke. När bilens alla finesser var visade och vi inte hade några fler frågor påbörjade vi resan hem och väl hemma parkerade vi Skruttis då vi ansåg att det var onödigt att åka runt i en varsin bil, och fortsatte sedan hem till m&p med några vaniljbullar för att över en fika visa upp den nya familjemedlemmen.

När bilen var både visad och provsutten så fortsatte vi hem och började bära ner flyttkartonger, sopsäckar fulla med diverse lakarn, kläder m.m och då bilen var så pass full att något mer inte fick plats så satte vi av mot Karlstad och nya lägenheten.

Skriv en kommentar