Svartkrog.

Så var jag hemkommen, efter två ett intensivt dygn med kollegorna på Almåsa konferensanläggning.

Dygnet har bestått av en inspirationsföreläsning av mannen som skrivit boken "Jävla skitsystem" och handlade mest om andra sätt att se på saker och ting, det som för oss är helt självklart, som tex hur ett system fungerar, kanske inte alls är lika självklart för en annan. En kollega sa ett uttryck (ordspråk?) som jag anammande direkt - "Utan spaning ingen aning". Torsdagen handlade även mycket om intryck och framåt kvällen bjöds det på en fördrink innan den kommande svartmiddagen eller "blind daten" som en annan kollega uttryckte det. Samtidigt som vi stod och smuttade på våran fördrink så berättade kvällens värd lite om vad som skulle ske och när det väl var dags för middagen bytte vi byggnad och kom in till svartkrogens hall där vi fick hänga av oss allt vi inte ville riskera att glömma kvar inne i mörkret.

Restaurangen drivs av synskadadesriksförbund så all serveringspersonal, all underhållning och övrig personal (dock ej kocken) saknar syn vilket gjorde upplevelsen om möjligt ännu mer spännande. Mellan hallen och själva matsalen gick vi genom en upplevelsegång där vi fick känna oss fram på olika saker. Jag och en annan kollega höll ihop hela kvällen och vi hade redan innan pratat om upplevelsen, vad vi trodde, vilka farhågor vi såg osv men när vi cirka 2,5 timme senare lämnade svartkrogen och avnjöt en kopp kaffe på maten ute i ljuset (som då visserligen blivit rätt mörkt) så kändes i alla fall jag att detta skulle jag vilja låta Mr Right vara med om då det var en jätte häftig upplevelse :)

Så här stod det om våran kväll på svartkrogen på Facebook. Sidan tillhör värden och tillika trubaduren som underhöll oss hela kvällen.


Ps. jag fick i mig hela trerättersmiddagen, två glas vin och en mineralvatten utan att spilla en endaste gång - stolt! :)

Länk till svartkrogen som än så länge enbart finns på Almåsa konferensanläggning men som snart även kommer finnas mitt inne på Söder i Stockholm! http://almasakonferens.se/svartkrogen/

1 kommentarer

  1. Britt-Marie
    2012-05-31 kl 12:00:32
    Hej - trevligt att du och dina kollegor uppskattade Svartkrogen! Kom gärna tillbaka med din blivande. Hälsningar personalen på Almåsa Konferens

Skriv en kommentar