Dubbel otur.

Förr förra helgen gick Mr Right´s mormor bort på fredagen. Då jag kom hem från jobbet var lägenheten tom så jag ställde mig i duschen och hann inte ens shamponera håret förrän Mr Right kom hem och berättade den tråkiga nyheten. Den helgen gick i lugnets och sorgens tecken. Förra helgen arbetade Mr Right lördag 07:00 - 16:00, jag hade visserligen sällskap av Milou som vi haft hos oss från fredag till lördag men det var inte samma sak som att ha en hel helg tillsammans. Att Mr Right dessutom arbetat 07:00 - 20:10 hela veckan gjorde inte saken direkt bättre...
 
Och så denna helgen. Våran helg. Min och Mr Right´s. Fredagen gick i lugnets och sömnens tecken. Jag var dödstrött, Mr Right aningen piggare. Idag sprang vi lite ärenden på stan innan vi tog bilen ut till självtvätten för att fräscha upp bilen lite. Där och då upptäcker Mr Right att någon idiot backat eller kört på våran bils bakre stötfångare på sidan som är vid höger bakdörr. Detta har skett sedan senaste tvätten som var för cirka 1,5 vecka sedan. SUCK!
 
Att köra på någon så att färgen från våran bil skrapas av (visserligen inte mycket men det syns om man vet om det) och så att den andra bilens röda färg lämnas på våran bils stötfångare utan att meddela oss är att smita. Personen ifråga måste dessutom ha märkt att han eller hon körde på våran bil då det ser ut som någon varit fram och känt på skadan. Funderar på att polisanmäla händelsen samt att se om trafikskadefonden (heter dom så?) kan ersätta oss för självrisken som det kommer kosta för att få felet åtgärdat.
 
När vi kom hem från tvätten så sneglade vi på de två bilar som står till höger om oss, båda är röda och det skulle mycket väl kunna vara en av dom som gjort det men det är så klart omöjligt att bevisa... Hur som helst, jag trodde inte vi kunde ha dubbel otur på en och samma dag men jo det kunde vi. Från en påkörd bil till att Mr Right upptäcker att en bit av vårat vita soffbord släppt. Visserligen en bäldigt liten bit som man inte heller tänker på om man inte vet om, men ändå... Dubbel otur och tredje helgen som är "förstörd"!
 
Tur att jag och Mr Right står fast vid att detta trots dagens två skador ska bli en bra dag och våran helg. Ikväll kör vi årets förmodligen absolut sista kräftskiva! :)

Skriv en kommentar