Grön ko.

 
Idag tog jag ett första steg i att förstå mitt nya jobb lite bättre, jag besökte tillsammans med en förskolechef samtliga tre förskolor som hon hade och då vi besökt alla tre förskolorna, då jag fått se samtliga lokaler, besökt all personal och alla barn så bestämde vi oss att det var dags för lunch. Den bästa lunchen man kan få "i närheten" av där jag arbetar är inte alls i närheten utan en rejäl bit utanför stan. Hur som helst, det är väl värt ett besök om man har "vägarna förbi". Själv passerar jag Grön ko, som stället heter två gånger per dag och har varit nyfiken på det sedan dag 1 så det var riktigt kul att idag få stanna till och gå in.
 
 
Grön ko är ett café och saluhall som lever efter reglerna att det dom serverar ska vara ekologiskt och närproducerat. Jag gillar idéen och tror att Grön ko skulle fungera mycket bra i Stockholm där det blivit en trend att äta rätt och riktigt. Min lunch fick bli Grön ko´s korvstoganoff som var gjord på Grön ko´s egna falukorv med vildris och gröna bönor. Mycket god och mättande!
 
Länk till grön ko.

Skriv en kommentar