Känns lyxigt att kunna cykla till jobbet.

 
Märkligt hur snabbt människan vänjer sig vid nya saker. Förut, då jag jobbade i Stockholm, kunde jag gå till och från jobbet och det tog ändå inte mer än ca 15 minuter dörr-till-dörr. Nu har jag sedan jag flyttade till Karlstad och började på nya jobbet, åkt bil. Det tar dörr-till-dörr ca 45 minuter. Helt okej restid med tanke på att jag kommer längre på den tiden här än jag någonsin skulle kunna göra i Stockholm.
 
Hur som helst, idag kändes det lite extra lyxigt då jag kunde gå upp nästan en och en halv timme senare än vanligt, ändå hinna äta frukost och sedan CYKLA till "jobbet" som för dagen låg på Scandic Klarälven. Där hade Tieto en heldags utbildning och berättade vad som skett i deras system under året. Mycket spännande för mig att höra då jag är ny och likt en svamp suger till mig all information.
 
Dagen bjöd inte på massa ny information utan även en väldigt god lunch (jag visste inte att vi skulle få äta en hotellfrukost på plats från och med klockan 9, hade jag vetat det hade jag inte ställt mig och kokat ett ägg hemma på morgonen!) och en om möjligt ännu godare eftermiddagsfika. Jag syndade. REJÄLT!

Skriv en kommentar