Mycket lyckad helg.

 
Vilken helg! Inte nog med att jag fick träffa mamma, moster, mormor och morfar (plus syrran), vi hade ruskigt fint väder också! Karlstad levererade verkligen! Ca 20 grader och inte ett moln på himlen - som gjort för att sitta på våran fina terass :)
 
Finbesöket anlände en stund innan 12 och syrran och jag hade redan förberett lunchen som vi snabbt bara värmde upp i ugnen medan moster och mormor och morfar såg sig omkring i lägenheten. Jag tror att dom tyckte att vi bodde rätt bra och att lägenheten upplevdes som rätt stor trots att det "bara" är en 2:a :)
 
Efter lunchen gav vi oss mycket riktigt av ut på stan och mormor hade en inköpslista som vi i rask takt prickade av. Vi fick tag i både märkpenna till kläder, en helt fantastiskt fin kappa från MQ´s egna märke STOCKH LM och lite smått och gott inne på inredningsaffären Boulevard innan tröttheten i fötterna började kännas och vi gick den korta biten hem till lägenheten. Där slog vi oss ner i solen på terassen och pustade ut en stund innan det var dags för mamma, moster och mormor och morfar att åka till sitt hotell för lite uppfräschning inför middagen.
 
 
Mr Right och jag fixade snabbt till oss och klockan 18 möttes vi alla utanför Tiffany´s. Tiffany´s har inte bara otroligt god mat, det är också det perfekta stället att gå till om man vill kunna prata med varandra. Restaurangen blir aldrig fullsatt (kanske pga sin prissättning?) vilket gör att den stimmiga känslan aldrig förstör möjligheten till samtal.
 
 
 
 
Jag åt en väldigt god Holmströms favoriter till förrätt och en Vänern gös med citronsmör till varmrätt, efterrätten bestämde vi oss för att ta hemma hos Mr Right och mig så då alla var mätta och belåtna gick Mr Right och jag hem och satte på kaffet medan syrran körde övriga med bilen den korta biten till lägenheten. Hos oss bjöds det på kaffe och muffins som syrran gjort från ett recept av Leila bakar - otroligt goda! :)

2 kommentarer

  1. Ulla
    2012-09-23 kl 18:24:21
    Tack för en trevlig dag (helg)

2 kommentarer

  1. Ulla
    2012-09-23 kl 18:25:38
    Tack för en trevlig dag(helg)

Skriv en kommentar