TJOCKIS - dags att du rör på dig!

Sedan flytten från Stockholm så har jag inte besökt ett gym eller någon annan form av träningslokal så det var med blandade känslor som jag idag gick in genom dörrarna till sjukhuset för att tillsammans med kollegorna och övrig administrativ och chefspersonal delta i ett ca ett år långt hälsoprojekt.
 
Visst har jag rört på mig, både cyklat, joggat och gått en massa men jag har inte lyft tyngder eller suttit på en spinningcykel sedan juni(?). Hur som helst den 17 september ska jag genomgå ett hälsotest. Jag har redan fyllt i och svarat på en blankett om diverse självskattningar och min egen uppfattning om min hälsa men den 17:e ska jag cykla i 6 min med motstånd som bestäms ut av dom som håller i testet. Borde inte vara något problem men man vet aldrig...
 
Dags att börja lägga i ett kol när det gäller cyklingen, joggingen och framför allt - bestämma vilket gym jag ska börja på!

Skriv en kommentar